Hoe kan ik het beste afvallen?

Gezondheid voor mannen en voor vrouwen blijkt steeds belangrijker te worden. Steeds meer mensen letten op hun eten en gaan vaker naar de sportschool. Daarbij vinden steeds meer mensen het erg belangrijk dat zij erg goed uit zien voor niet alleen hun partner, maar ook voor hunzelf. De opkomst van sociale media heeft hier een grote invloed op gehad. Sinds steeds meer mensen gebruik maken van sociale media is het ideale beeld van ons lichaam veranderd. Hierdoor komen van diverse kanten tips over hoe je het beste kan afvallen. Ook in dit artikel geven wij een aantal tips. Wel moet ik hierbij vertellen dat er niet één manier bestaat; voor elk lichaam en voor elk mens is er een manier en het ligt er maar aan wat voor jou werkt.

Dieet is een no-go

Diëten is eigenlijk het eerste wat mensen gaan doen als zij willen afvallen. Het eerste wat ik mee wil geven is dat diëten eigenlijk nooit echt helpt. Na een aantal weken merken mensen dat zij weer aankomen en op hun oude gewicht zitten of zelfs zwaarder zijn. Natuurlijk wil ik hierbij niet zeggen dat op je eten niet belangrijk is. Er is namelijk een groot verschil tussen diëten en op je eten letten. Want op je eten letten is erg belangrijk, aangezien 80% van het afvallen afhangt van je voedselkeuze. Probeer hier een balans in te vinden wat je ook op lange termijn kan volhouden.

Snacken is dodelijk

De meeste van ons kennen het wel; de kasten liggen vol met chocolade en chips en zodra je je verveelt, trek je een zak chips open en is deze ook binnen de kortste keren leeg. Mijn tips is: koop GEEN snacks. Zodra je het in huis hebt ga je het ook makkelijker eten. Probeer veel groente in huis te halen zodat je dat gaat eten als je trek hebt.

Sporten

Het laatste wat ik aanraad is om te gaan sporten. Probeer iets te zoeken wat je leuk vindt en dus ook lang kan volhouden. Het zou zonde zijn als je al na 3 maanden stopt met het sporten. Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan sporten, tennissen of gewoon naar de sportschool gaan. Zelf vind ik het superleuk om groepslessen te volgen in de sportschool, zodat je toch nog wat aanspreek hebt. Als je meer tips wilt hebben raad ik je aan om lifestyle nieuws te gaan lezen.

Hoe kleding onze gezondheid kan beïnvloeden

Hoe kleding onze gezondheid kan beïnvloeden

We staan er misschien niet bij stil maar de kleding die we kopen en vervolgens dragen kan schadelijk zijn voor de gezondheid of juist bijdragen aan onze gezondheid, mits we hier goed mee omgaan natuurlijk. Wat zijn de gevaren of voordelen, we zetten het voor je uiteen.

Chemische stoffen in kleding kunnen allergische reacties veroorzaken

Tijdens de productie van kledingstukken wordt er gebruik gemaakt van diverse chemicaliën zoals benzidine, chroom, nikkel en nonylfenol. Onder bepaalde grenswaarden zijn deze toegestaan maar daarboven kunnen ze bijvoorbeeld allergische reacties veroorzaken. Het advies is dan ook om kleding altijd te wassen voordat je deze gaat, draagt. Dit is niet alleen goed om de chemicaliën uit de stof te wassen maar ook om eventuele insecten en schimmels te verwijderen.  

Strengere regels voor het productieproces

Omdat niet alle chemicaliën wateroplosbaar zijn is er met grote producenten al afgesproken om in 2020 geen gevaarlijke stoffen meer te gebruiken in het productieproces. Vanaf 2021 worden ook strengere grenswaarden opgelegd voor stoffen die gebruikt worden in verfprocessen. Dit zijn onder andere stoffen als de benzidine en chroom die we al eerder noemde. Als de grens wordt overschreden dan moet het product van de Europese markt afgehaald worden.

Kleuren in kleding zorgt voor een mentale gezondheid

Ben je iemand die zich in de koude donkere wintermaanden vaak wat somber voelt, bekijk dan eens je garderobe kast. Hangt hier over het algemeen donkere kleding? Dan zou dit onbewust wel eens bij kunnen dragen aan je gemoedstoestand. Kleuren zorgen namelijk voor een reactie in de hersenen. Iedereen heeft vast wel eens gehoord dat chirurgen groen dragen om rust uit te stralen en dat je van blauw rustiger wordt (denk maar eens aan een azuurblauwe zee en je waant je gelijk al in een relaxte vakantiestemming). Kleuren werken dus echt, dit geldt dus ook voor het dragen van gekleurde kleding.

Kleuren en het effect op onze hersenen

Rood door het kijken naar deze kleur zou je een dopamine aanmaken. Dopamine is een neurotransmitter die het genotsgevoel stimuleert. Bij geel denken we aan de zon natuurlijk, het geeft een gevoel van vrolijkheid, vertrouwen en geluk, van blauw wordt je dus rustig omdat de kleur de productie van oxytocine stimuleert, van oranje geeft een gevoel van vreugde, plezier en enthousiasme. Groen zorgt dus voor een harmonisch gevoel maar ook van geborgenheid.

Tot slot:

Met de uitleg van het kleurenpalet en het wasadvies bij nieuwe kleding is het dus mogelijk om op een hele eenvoudige manier je gezondheid en mentale welzijn op te krikken. Snel bestellen, wassen en dragen dus!

 

Gezond buikvet verliezen met een koolhydraatarm dieet

Veel mensen hebben last van overtollig buikvet en willen daar graag vanaf. Er zijn verschillende manieren om af te vallen en overal zitten wel voor- en nadelen aan vast. Met sommige diëten val je snel af, maar zijn niet zo goed voor de gezondheid. Bij andere diëten is het juist een lang traject, maar met een duurzamer resultaat. Bij het ene dieet kan je wél ‘normale’ maaltijden eten en bij andere diëten absoluut niet. De meeste mensen willen graag snel hun buikvet verliezen, maar houden daarbij geen rekening met de effecten op de gezondheid of met het JoJo effect. Een koolhydraatarm dieet is een voorbeeld van zo’n duurzaam dieet. In dit artikel vindt u meer informatie over een koolhydraatarm dieet en de voor- en nadelen hiervan.

Wat is een koolhydraatarm dieet

Bij een koolhydraatarm dieet neemt u minder koolhydraten op in uw voedingspatroon. Het blijft belangrijk dat u de koolhydraten niet helemaal schrapt van uw menukaart, want koolhydraten blijven een belangrijke bron van energie. Koolhydraten zijn, wat ze noemen, snelle verbranders, in tegenstelling tot eiwitten. Dit houdt in dat na inname van koolhydraten er in korte tijd veel energie wordt geleverd aan uw lichaam. Eiwitten daarentegen, zorgen voor een constante stroom van energie.

Een lichaam kan bezig zijn met vet verbranden of vet opslaan, niet allebei tegelijk. Doordat de koolhydraten zorgen voor een korte boost aan energie, slaat het lichaam meer vet op dan dat er verbrand wordt. Door minder koolhydraten en meer eiwitten te eten, koolhydraatarm dieet, kan het lichaam meer bezig zijn met het verbranden van vet dan met het opslaan van vet.

Eiwitten vs. koolhydraten

De twee soorten bronnen van energie waar we het nu over hebben zijn koolhydraten en eiwitten. Koolhydraten worden ook wel ‘suikers’ genoemd. Dit betekent niet dat koolhydraten alleen in suiker zit, maar ook in veel andere producten. Koolhydraten maken je dus dik en om af te vallen wordt een koolhydraatarm dieet aangeraden. Koolhydraten kunnen ook in uw voordeel werken. Bijvoorbeeld net voor het sporten kunnen koolhydraten van pas komen. De korte energie-boost zorgt ervoor dat u kunt optimaal kunt presteren. Het is hier wel belangrijk dat u voor de gezonde koolhydraten kiest, zoals fruit, en niet voor bijvoorbeeld snoep. Eiwitten zijn daarentegen goed voor dagelijks gebruik en voor het herstellen na het sporten.

Snelle koolhydraten en langzame koolhydraten

Naast verschillende energiebronnen zijn er ook nog verschillen in koolhydraten. De twee hoofdlijnen zijn snelle koolhydraten en langzame koolhydraten. Snel buikvet verliezen gaat een stuk sneller als u alle vormen snelle koolhydraten vermijdt. Snelle koolhydraten zitten vooral in producten met veel toegevoegde suikers, als snoepgoed en frisdrank. Daarnaast ook in bewerkte producten van het land, zoals: aardappelen en witte rijst. Langzame koolhydraten zijn te vinden in de onbewerkte producten, zoals: fruit, groente en noten. Bij een koolhydraat arm dieet is het belangrijk dat niet alle koolhydraten worden verwijdert uit het voedingspatroon. Dit is immers slecht voor de gezondheid. Om toch bewust om te gaan met de koolhydraten is het ten zeerste aan te raden om alleen langzame koolhydraten te eten.

Stimuleren van vetverbranding

Bij een koolhydraatarm is het niet per se nodig om te gaan sporten. Dit komt doordat er überhaupt minder calorieën binnen komen dan dat er verbrand worden en dat eiwitten een geleidelijke stroom aan energie afgeven. Echter wanneer u nog sneller af wilt vallen is het wel aan te raden om bij dit dieet te gaan sporten. Het hoeft geen intensieve sport te zijn, maar beweging is altijd goed. Naast dat dit de snelheid van het afvallen bevordert, is sporten natuurlijk erg gezond. Ook zal het sporten ervoor zorgen dat het resultaat duurzamer is.

Voordelen van koolhydraatarm dieet

Afvallen door middel van een koolhydraatarm dieet heeft verschillende voordelen. Het grootste voordeel van het volgen van een koolhydraatarm dieet is het snelle afvallen. Vaak wordt snel afvallen geassocieerd met een dieet dat slecht is voor de gezondheid. Echter is dit bij een koolhydraatarm dieet niet het geval, wat het tweede voordeel is van dit dieet. Een ander voordeel aan dit dieet is dat u weinig hongergevoel zal ervaren. Dit komt doordat de koolhydraten vervangen zullen worden door eiwitten. De eiwitten zorgen voor een langzame afbraak, waardoor u een lange tijd een verzadigd gevoel houdt. Een koolhydraatarm dieet zorgt voor een duurzaam effect en het JoJo effect zal niet toeslaan. Met dit dieet is het hoofddoel niet alleen snel afvallen, maar ook een nieuwe leefstijl opbouwen. Door het constant eten van eiwitten in plaats van koolhydraten, zal de behoefte naar ‘suikers’ een stuk minder worden.

Bron mede mogelijk gemaakt door: https://www.afvallenexperts.nl/koolhydraatarm-dieet/

Wat is liefdesverdriet

De betekenis zit al in de naam, liefdesverdriet betekend ook gewoon dat je verdriet hebt van een liefde/ relatie dat over is gegaan. Het verschilt per persoon hoe hij of zij om gaat met liefdesverdriet. Sommige mensen hebben er slechts een paar dag tot weken last van terwijl anderen er maandenlang last van hebben. De grote van het liefdesverdriet hangt natuurlijk ook af van de lengte en soort relatie dat je hebt gehad. Als je een relatie van een maand beëindigd zal het verdriet een stuk minder zijn dan als de relatie een paar jaar was geweest. Er zijn een aantal manieren om liefdesverdriet te verwerken. Een aantal vervelende bijwerkingen van liefdesverdriet zijn; Weinig eetlust, weinig slaap, je bent boos, je hebt nergens meer zin in en je voelt je machteloos.

Hoe kom je van liefdesverdriet af?

Bij het verwerken van liefdesverdriet komen verschillende stappen kijken, deze stappen kan je niet in een dag uitvoeren. Deze stappen is een proces van tijd, hoelang deze stappen duren verschilt per persoon. De eerste stap is dat je moet gaan accepteren dat het uit is gegaan tussen jullie, je kunt er niets meer aan veranderen. De volgende stap is dat je moet gaan realiseren dat je partner niet perfect was en dat het beter kan. De derde stap en een belangrijke stap is social support. Deze stap houdt in dat je veel met vrienden en familie over de situatie moet praten, op deze manier verwerk je alles veel sneller omdat je er niet alleen voor staat. De vierde stap is dat je je eigen leven weer moet gaan oppakken en moet gaan doen wat jij leuk vindt om te doen. Als je de oude relatie helemaal hebt verwerkt kan je gaan denken aan opnieuw daten of om toch te proberen je Ex terug te winnen

Je ex terug winnen

Als je graag je ex terug wil winnen moet je wel weten wat je doet, als je maar iets doet is de kans groot dat je het alleen maar erger maakt en dat je het voorgoed verprutst. Zo moet je je ex niet elke dag berichten gaan sturen en niet gaan stalken op social media. Naast deze tips zijn er veel meer handige tips die jou helpen het juiste te doen bij het proberen terug te winnen van je ex. Begin niet gelijk nadat het uitgegaan is om je ex terug te winnen, neem hier de tijd voor en laat het moment dat het uitging even bezinken.